Romet Ogar 205 Jest to druga wersja motoroweru dwuosobowego powstałego w oparciu o konstrukcję 50 T3, dostosowaną do dwubiegowego zespołu napędowego Dezamet. Ogar 205 ma zmienioną konstrukcyjnie ramę, dostosowaną do silnika Dezamet, obszerną skrzynkę narzędziową z miejscem na zapasowe akcesoria typu świeca zapłonowa, żarówki itp. W tym modelu wprowadzono zmodernizowaną przednią i tylną lampę z zewnętrznymi przyłączami. Produkcję rozpoczęto w pierwszych dniach maja 1986 roku, a zakończono w 1993 roku.

Ogar 205 – dane techniczne
Silnik – dwusuwowy, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem
Typ silnika – 023 DEZAMET
Pojemność – 49,8 cm³
Średnica cylindra/Skok tłoka – 38/44 mm
Moc – 1,25 kW/1,7 KM przy 4800 obr./min
Moment obrotowy – 2,85 Nm przy 2800 obr./min
Stopień sprężania – 8:1
Gaźnik – GM12F1
Sprzęgło – cierne, dwutarczowe mokre
Skrzynia biegów – dwubiegowa, z nożną zmianą biegów
Instalacja elektryczna – iskrownik-prądnica, 6 V – 20 W
Ogumienie – 17 × 2 1/4"
Świeca zapłonowa – F80 Iskra
Masa w stanie suchym – 58 kg
Zużycie paliwa – 2,4 l/100 km
Pojemność zbiornika – 9 l
Prędkość maksymalna – 45 km/h
Wróć do Motory